Sunday, July 25, 2010

Kerja kerja kerja!!

jam telah menunjukkan jam 1:37am, tapi mata aku masih lagi terkebil2 dalam gelap sambil merenung masa depan yg x braper nak ke depan sgt..biasanye masa ni..waktu aku dengan caki men lwan PES, tp malam ni perlawanan terpaksa di tunda di atas sebab2 yg tidak dapat di elak kan. biasa la..esok.. memasing dah kene kerja..huhuhu..esok dah le kene bangun pagi...aishhh..tercetus plak geram dalam hati aku dengan tiba2 nyer. kan best kalu hari2 g kerja kul 12 tengah hari..pas tu balik pukul 4 petang..fuhhhh best siot..hahaha aku gelak syok sendiri. tiba2 ."macam la tu syarikat bapak ko yg punyer!!!"..tetiba suara sumbang menyamput..baru jer nak berkhayal jadi anak bos..potong stim tol la..huh..

10 saat kemudian, aku terpikir nasib idup aku ni..x kan ler nak kerja ngn orang sepanjang idup.pas ni nak kawen..pas tu ada baby ckup ker duit?..nak gak jadi kaya..tp mcm ner? Mungkin wat MLM kot...kekawan aku dah ramai cakap diaorang dah leh pakai evo,bmw, mercedes bla bla bla..diaorang cakap jer ler..tapi aku tgk masih lagi datang naik motor..mungkin nak jimat minyak kot..maklum la harga minyak dah naik..mungkin dengan bermotorsikal boleh menambahkan kekayaan beliau..mungkin!! setelah berpikir pendek aku tolak pilihan untuk wat MLM..wat benda lain lagi bagus.. contohnyer makan..itu la perkerjaan yg paling aku expert sejak aku di lahirkan..

tak semena2 mata aku tetiba gelap..aku rasa kan badan aku melayang2 mcm kene lempang ngn cikgu disiplin masa kat sekolah teknik dulu..tetiba sayup2 jer aku dengar suara orang datang dari arah opposite..Bang nak order aper? mcm2 kita ada kat cni..semua spesial...masak tiga rasa ada..paprik ayam..tomyam..bla bla bla..OK sy nak semua yg spesial dan halal..dan jgn lupa caj kan bil tersebut pada kad kredit saya k..Zzzzzzz

5 comments:

  1. kau ni banyak sangat berfantasi nie....meh sni bnje aku makan hahah

    ReplyDelete
  2. kau nak lawan pes? panggil je. aku dah power skang

    ReplyDelete
  3. nak kalah lagi datang ah rumah weh.. hahaha!

    ReplyDelete
  4. haha...kalau berani meh datang kat h-3-17 bilik no 3..meh lawan pes..aku jamin x korang menang..aku yang menang..hahaha

    ReplyDelete