Monday, July 26, 2010

MONITOR BESAR VS MONITOR KECIK

jam menunjukkan pukul 3.30PM..aku masih lagi berada di office..kira2 setengah jam lagi aku akan abes time kerja..hehehe x sabau rasanyer nak balik rumah wat kuak lentang atas toto..best tol!!..setengah jam g ni nak balik..aper aku nak wat ek..tiba2 soalan itu muncul tanpa di request..Hurmm..naseb bek otak aku ni agak jitu pemikirannyer masa tu..lantas aku klik Cakipunyer kat YM..Oit caki..aku mulakan salam perbualan kami..

Perbualan seterusnya berbunyi begini: (script asal x igt..tp lebeh kurang la)

Caki: aaaaaaaaaaaaahhhhhhhh aaaaahhhhhhhhhh

Aku: Apersal ko ni caki..ghairah semacam je..

Caki: aku tengah klimaks la...hahah

Aku: Rosak dah budak ni!!!

Caki: hahaha..(suka gedik campur nakal) weh petang ni jom g umah amer lawan PES..

Aku: aku on jer..biler ko balik kijer

Caki: Kul 7..aku nak jogging dulu

Aku: Baik!



tepat pukul 4 PM..aku pong balik..hasrat untuk buat kuak lentang tidak menjadi kenyataan kerana internet, games dan laptop telah menggoda aku untuk menggunakan khidmat mereka. demnn!!. Sampai waktu yg di janji aku dan caki beransur2 ke rumah amer dengan penuh harapan untuk menang dan memartabatkan maruah bola sepak rumah kami..dalam 930pm kami sampai..amer menyambut kami dengan penuh mesra sambil tersenyum penuh makna..kami pong membalas sambil senyum kambing..

Jejak jer bilik amer..aku dah rasa x sedap hati..mata aku terus tertumpu ke suatu sudut..perghh monitor Ben Q besau..flat screen plak tu..mer ni support HD ker..ty aku penuh dengan kenaifan..ha ah..HD monitor ni..amer menjawab selamba badak..badak pong x leh lawan selamba dia ni... Caki nampaknyer x sabau ingin membantai amer..so dengan Gentle nyer aku bagi caki lawan amer dulu..konon2nyer aku igin kaji la cara permainan amer ni..caki aku dah kaji awal2 lagi..sebab kat rumah tu aku ngn dia jer lawan..orang lain jadi penonton jer la.setelah 30 minit perlawanan sengit dan penuh dengan keganasan ibarat perang israel palestin..akhirnya caki tewas..aku sedih! tp nak wat cmner..x leh nak salah kan caki..mungkin amer dah setup siap2 PC dia tu..Home la katakan..kene la menang.satu lagi mungkin monitor amer tu besar sgt..sebab kitaorang selalu guna monitor kecik jer..aku tenang kan caki.. xper caki..aku ada..kononnyer leh menang r..padahal aku pong x konfiden..

nak pendekkan citer..aku  pong tewas dengan amer..aku dah agak dah..monitor besar tu la wat kitaorang kalah..tp amer x kesah semua tu.. peduli aper..janji dia menang..xper mer..ko gunakan monitor besau ko tu sebagai alat untuk ko menang..aku dah agak dah..betol ramalan aku..monitor tu penyebab kami kalah..ko datang rumah kami..kitaorang provide kan monitor kecik plak..tgk ko leh menang ker x..Amer masih lagi tersengih megah..lepas tu kitaorang g bantai makan char kuew tiaw..tanda lepas geram kami atas kekalahan yg bersebab tu..x per mer...ada monitor besar ada monitor kecik..hari ni ko menang hari esok siapa tau..

7 comments:

  1. erkk,saye hanya seekor semut yang ingin mencari gula :D

    ReplyDelete
  2. gula mahal kot..aku rasa ko kene makan garam plak..garam murah skang ni..

    ReplyDelete
  3. caki: ko nak lauk2 kan dia jadi lauk aper..
    aku kalu boleh nak laukkan dia lauk masak tiga rasa sambal petai..sedap tu..

    ReplyDelete
  4. kalau Malaysia nak kalahkan Argentina..kena main padang kecik sket kut..iye dak?

    ReplyDelete
  5. fndrocka: betol tu..lagi kecik lagi bagus..senang nak menang..padang besau ni wat semput jer..sama gak ngn monitor besau..sampai semput aku tgk..haha

    Jay: cakap jer x guna..datang ler cni naik bas..

    ReplyDelete